Una suposada publicitat d’un bressol amb 4 pantalles dins, que pretesament estimulen, ajuden a dormir, ensenyen idiomes, distreuen i tranquil·litzen els nadons, mentre el seu pare (no mare) s’asseu a fer el que considera millor (o sigui a mirar-se una altra pantalla) ha generat reaccions molt fortes en contra.

La publicitat per anunci-polèmica-llançat-en-poques-hores d’una cadena d’òptiques ha estat una provocació que ha aconseguit segurament el seu objectiu.

La campanya a les xarxes socials va mobilitzar-nos a molta gent, i es van disparar totes les alarmes fent notar que això era un disbarat. Recordant que la criança cal fer-la en persona, que si hom vol tranquil·litat que no tingui fills, i que no es poden posar per davant les necessitats dels adults a les dels infants.

No cal dir que jo també vaig reaccionar en contra de la suposada campanya, i que em semblen correctes els missatges finals de la campanya real. Correctes, però parcials i poc contundents. Les pantalles abans dels 3 anys no són necessàries per res, tal com defenso en el vídeo i el llibre de la campanya #de0a3PantallesRES

Tanmateix tant el vídeo com la web, i els missatges per les xarxes socials que acompanyaven la suposada campanya per un bressol, una trona i un cavallet de joguina “tunejats” amb pantalles per als infants, feien servir uns arguments poderosos, que no són una broma.

El bressol ofereix als pares i mares, no haver de passar més nits desperts, ofereix un son reparador que els permetrà estar més tranquils i feliços durant la jornada i, per tant poder atendre millor la seva criatura. Qui no ho voldria això?

Quantes mares (i pares) que fan collit amb el seu fill o filla des que va néixer fins als 24, 36 mesos… i que fan lactància nocturna a demanda, no expressen que estan esgotades, i que fer de mare és molt pitjor del que imaginaven? Quants pares (i mares) que fan collit amb una criatura, o dues, ja no suporten ni les bromes, ni les insinuacions sexuals de la parella, per esgotament? Quantes parelles parlen de la tortura de no dormir seguit des de fa mesos o anys i desitgen que s’acabi l’etapa de la primera infància, mentre per altra banda, no acaben de deixar créixer els fills?

Mireu quin missatge més seductor contenia la campanya del suposat bressol!

Dedicarte tiempo a ti y a tu pareja es la clave para crear un entorno de bienestar para toda la familia. En SP Future trabajamos para que dispongas del tiempo que necesitas aunque seas mamá o papá. Y tú, ¿a qué dedicas media hora para ser la mejor versión de ti mismo? #autocuidado

La reflexió que aquesta campanya em suscita és la següent:

  • Cal ajudar a mares i pares a trobar la forma d’atendre el seu fill com creuen que és millor per a ell, sense lesionar, fins a punts on no cal arribar, la seva qualitat de vida, de relació, de parella.
  • Cal fer-los arribar criteris de criança que siguin respectuosos amb la criatura, però alhora amb si mateixos.
  • I donar-los pistes i alternatives a la criança “que ho sacrifica tot per la criatura” però que deixa els adults en tal situació d’esgotament que han de recórrer a les pantalles per auto proporcionar-se uns minuts de descans.

És qüestió dels Drets dels Infants, respectar el seu desenvolupament i no malmetre’l amb les pantalles.

Però també ho és permetre que els infants creixin en un entorn on els seus adults de referència (el pare i la mare) se sentin bé amb si mateixos, es respectin personalment i relacionalment, sense negar-se a atendre les seves necessitats (tot i reduir-les a les més bàsiques en els primers mesos de vida de la criatura: menjar, dormir, cuidar-se i relacionar-se).

Perquè si bé els infants són primer, en qüestió de drets, si no creixen acompanyats d’una família que els ajudi a fer-se respectar (I això també s’aprèn veient el model que són els pares dins la família) estem falsejant la construcció de la seva autoestima i la imatge del món on han arribat.

 

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies
Translate »