Ahir vaig poder veure la pel·lícula Captain Fantàstic que recomano molt a pares i mares i a docents per què fa pensar en les conseqüències que totes les opcions educatives comporten. Educar els fills és una de les responsabilitats més grans que pot tenir un adult. Decidir com fer-ho i com no fer-ho és de les decisions més importants que anem prenent al llarg de la nostra vida. Però per escollir i prendre partit per una determinada manera de fer, cal tenir informació i coneixements a l’abast, i ser prou lliure per prendre la decisió.

Em pregunto quants espectadors de la citada pel·lícula saben qui és Noam Chomsky i tenen la cultura, els coneixements i les competències que demostra tenir el pare de família del film.
Com que la pel·lícula la vaig veure després d’assistir a la Jornada pedagògica del projecte #Invulnerables, em pregunto a un nivell més proper a nosaltres, quants pares i mares de família podrien ni tan sols semblar-se als del ja famós anunci d’Ikea? En el nostre país  quants pares tenen el nivell cultural que els permet anar preguntant sobre termes en diferents idiomes? O sobre proporcions matemàtiques? Quants tenen coneixements científics o gramaticals?  I, sobretot quants tenen la serenitat per fer-ho, prioritzen el temps per fer-ho conjuntament amb els fills? I encara més enllà quants tenen un sopar per preparar? Troneu-vos a mirar l’anunci i fixeu-vos en com van vestits els pares i com són les cuines.
Avui llegeixo que els pares animen els fills a fer boicot als deures i em surt un aplaudiment pel publicista de la campanya  comercial: l’ha encertat de ple! (segur que pugen les vendes!) i alhora una pregunta: El temps que els nostres fills no facin deures, a què el dedicaran? Què farem nosaltres amb ells? Prepararem el sopar com els de l’anunci? Els tindrem un pla de training, unes lectures preparades o un temps de conversa/debat  com el pare de la pel·lícula? O veuran la tele, jugaran amb l’ordinador la Wii o el mòbil? O tindran més extraescolars?
Si hem de fer la revolució contra els deures, sabem que estem optant una altra alternativa? Quina alternativa és aquesta? Sabem què farem en el temps de no-deures? Sabem a què ens compromet?
Algunes escoles, alguns mestres i professors estan plantejant canvis molt potents en les metodologies d’ensenyament-aprenentatge, algunes com la flipped-classroomes basa en fer molta feina a casa abans d’anar a classe (no deures dels clàssics! Però molta feina) Aquesta també la boicotejarem?
Si hem de fer una revolució que no sigui només per “anar en contra de”, que tinguem alternatives valentes, i de valor per proposar-les i per les quals lluitar. Si no, també podem optar per parlar-ne serenament amb els mestres, amb les escoles, en lloc de promoure boicots que vés a saber quines altres conseqüències tenen!

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies
Translate »