Xerrades

Per què és imprescindible la confiança per educar?

Veure'n més

Actualment, la CONFIANÇA sembla un concepte impropi de la nostra època.Tanmateix entre famílies i mestres cal treballar a fons i
amb constància per crear i mantenir un clima de CONFIANÇA

•Per ser coherents amb els VALORS de la majoria de Projectes Educatius de Centres

•Per fer possible una educació de qualitat per a Tothom Ja que la confiança entre pares i mestres millora els resultats educatius,
escolars (i és un recurs a l’abast de totes les famílies i totes les escoles)

•Per fer-nos més agradables les relacions, la vida quotidiana.

LA CONFIANÇA és com un teixit. Per fer-lo necessitem els materials. Però també necessitem espai: el lloc on ha de créixer.

De 0 a 3 pantalles, RES!

Veure'n més

Cada vegada hi ha més estudis i més veus de l’àmbit mèdic, psicològic i educatiu que adverteixen dels riscos de la
sobreexposició dels infants a les pantalles. Tanmateix cada vegada hi ha més infants que entre els 0 i els 3 anys fan servir
quotidianament pantalles (la televisió, els mòbils i les tauletes).

El desconeixement i la voluntat s’estan demostrant insuficients per abordar l’epidèmia que els ve a sobre als nostres
menuts! Psicòlegs, mestres, dietistes, oftalmòlegs… estan avisant-nos.

Mitjançant un enfocament que no inclou ni el tremendisme ni el relativisme volem ajudar a pares i mares a fiançar
algunes competències bàsiques per fer millor a vida del seu fill menor de 3 anys, al marge de les pantalles.

 

Disciplina positiva

Veure'n més

És un model educatiu per entendre el comportament dels nens i la forma d’abordar la seva actitud per guiar-los en el seu camí
sempre de forma positiva, afectiva, però ferma a respectuosa tant per al nen com per a l’adult.

Es basa en la comunicació, l’amor, l’enteniment i l’empatia per gaudir de les relacions familiars i dóna eines als pares per entendre
el comportament dels seus fills (fins i tot quan no és adequat) i reconduir-amb respecte, sense lluites de poder i sempre positiva.

És un enfocament que no inclou ni el control excessiu ni la permissivitat, fonamentat en el respecte mutu i la col•laboració, tot
amb la intenció d’ensenyar al nen competències bàsiques per a la vida.

6 + 8 =

Formació

Directius de centres educatius

Adreçada als membres dels equips directius d’escoles, instituts o institucions educatives que volen replantejar-se estratègicament la relació amb els pares i les mares dels alumnes.

La formació que jo plantejo no només aborda les competències comunicatives dels mestres, i del conjunt dels professionals d’una escola per mantenir entrevistes i reunions eficaces, sinó que en la seva major part treballa les competències necessàries per sumar el col·lectiu famílies al capital social que l’escola necessita per tirar endavant canvis, innovacions, millores, etc.

Si cada vegada estem més convençuts que el mestre ha de ser un bon gestor de comunicació, un enllaçador crític d’informacions, i un millor gestor de relacions humanes per fer evidents els valors de la institució on treballa i de la societat on volem viure, no podem deixar a l’atzar la seva capacitació davant del repte que suposa la relació amb els pares dels alumnes.

Aquesta formació proporcionarà eines per rellegir l’entorn més immeditat a l’escola de cada mestre des del punt de vista de comptar amb l’enorme potencial de coneixement i de possibilitats que són les famílies A més donarà elements per reflexionar i incorporar a la gestió de la comunicació entre escola i famílies. I apuntarà a possibles projectes escola-famílies perquè cada assistent acabi amb un disseny ajustat a la seva realitat.

 

Mestres i professors

Adreçada a professionals docents en exercici que volen cobrir una mancança que la immensa majoria reconeixen en la seva formació inicial: la capacitació per relacionar-se eficaçment amb els pares i les mares dels alumnes.

Estudis recents (Jordi Colet i Antoni Tort) evidencien l’enorme importància de la relació pares i mestres per a l’assoliment de més èxit escolar i per a una major equitat, però alhora també recullen els sentiments els docents vers aquesta relació que sovint qualifiquen de la part més estressant o més desagradable de la serva responsabilitat professional.

Si bé és cert que fins ara, amb l’experiència que s’anava adquirint, la majoria de mestres anaven assolint les competències de la part tutorial que comporta fer entrevistes i tenir reunions amb pares d’alumnes; avui en dia, amb els canvis que les institucions docents estan fent, amb les innovacions metodològiques i amb la diversitat de models familiars i opcions educatives parentals, la tasca tutorial s’ha fet molt més complexa.

 

Organitzacions o Entitats del mon social
(Tercer Sector) que treballeu amb famílies / Institucions o Empreses  interessades en treballar, fomentar la Parentalitat positiva.

Fa pocs anys els prestadors de serveis socials, educatius, sanitaris, de vivenda, judicials s’han adonat que l’enfocament parcel·lat de la persona humana i dels nuclis de convivència no arriben allà on haurien d’arribar i deixen les persones i els grups humans amb la sensació de no entendre i de no sentir-se atesos.

L’enfocament global dels nuclis de convivència, de les famílies i l’atenció que tot tenint-les en compte, apuntala persones, enforteix relacions, capacita intel·ligències, rescata capacitats, té cura de la convivència… és molt més humanitzadora!

La base del treball amb les famílies és la Parentalitat positiva, una concepció dels rols parentals que posa l’accent en els processos, en l’empoderament i en les relacions.

Membres de la Junta de l’AMPA o APIMA

Avui en dia, amb els canvis que les institucions docents estan fent, amb les innovacions metodològiques i amb la diversitat de models familiars i opcions educatives parentals, la tasca educativa s’ha fet molt més complexa.

L’oferta formativa que jo proposo , adreçada als membres de les juntes de les Ampas o Apimas o Afas de les escoles, instituts o institucions educatives que volen replantejar-se estratègicament la relació amb els docents i alhora millorar els mecanismes de participació de les famílies a l’associació.

Assessorament per a associacions de mares i pares

Després o abans d’una formació pot ser pertinent fer un assessorament per acompanyar els equips responsables a crear un ambient favorable al canvi i a les millores. També per  anar creant una  disposició al treball i capturar més persones i  involucrar-les en equips eficaços.

 

Si vols una xerrada o formació, posa't en contacte

6 + 11 =

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies
Translate »