dimecres, 4 de febrer de 2015

Satisfacció docent

De la pel.licula "Primavera, verano,otoño, hinvierno..."


Ahir vaig tenir el gust d’acompanyar una sessió de formació amb un grup de professors de l’ESO amb els qui portàvem unes quantes sessions (des d’inici de curs ) fent reflexió-formació, que va ser tot un triomf!  Entenem-nos: la feina no s’ha acabat... En tenim fins a fi de curs ( o potser per tot el curs vinent i tot!) però a la sessió d’ahir, es palpava la satisfacció, hi havia somriures, bromes i es notava aquella agradable sensació de “per fi sabem on som, què ens manca i què volem fer per assolir-ho”!!!

El contrast amb algunes sessions de formació-reflexió del trimestre passat era total. L’equip va estar “perdut” unes quantes sessions, però no van “tirar la tovallola”, van seguir intentant trobar la manera de formular quin era el seu “problema”... Perquè es tractava d’això, d’aïllar  un problema, només un, per després analitzar-lo i buscar-hi modes d’intervenir.

Ahir van estar contents perquè havien delimitat la qüestió sobre la que volen modificar variables educatives, i havien pensat en unes possibles seqüències d’intervenció i es volen sotmetre ells mateixos, per grups a una experiència de pilotatge de les solucions que han ideat. Em deien que els agradaria tenir una càmera per gravar-se fent la prova pilot i després poder-ho analitzar millor...!


A mi, amb la satisfacció d’acompanyar aquest procés, m’agradaria que això que està passant amb aquest equip de professors (i els altres mestres d’aquest centre) passes més sovint en els equips docents... per la satisfacció professional que els aporta, i perquè la investigació-acció és una de les millors formes de millorar efectivament l’educació dels alumnes!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada