dilluns, 23 de setembre de 2013

Emprendre, aprendre, crear oportunitats, ser sensible a necessitats...


A principis de maig, el diari ARA va publicar un article titulat Creativitat i innovació, claus de la nova educació i subtitulat Deu experts en educació reclamen un canvi radical de paradigma a les escoles
En una Jornada d’emprenedoria, que va organitzar la FECC, es va fer una lectura d’aquest article d’on s’extreia que l’emprenedoria o valors o actituds anàlogues són el  factor comú a moltes de les aportacions dels experts.
On rau la diferència entre l’anomenada “emprenedoria social” i els projectes d’aprenentatge servei? Servint-me de l’article que citava a l’inici tractaré de situar l ‘Aprenentatge Servei en línia amb el canvi radical que sembla que reclamen  els experts, tot diferenciant-lo de l’emprenedoria social.


Característiques o trets que ha de tenir l’escola, els docents
Segons Ricard Gerver  l'educació del segle XXI "hauria d'encoratjar els nens a trencar les normes constantment i desafiar les convencions
Diu Francesco Tonucci que l'escola no hauria de tenir aules, sinó tallers i laboratoris, i els nens s'haurien de moure i passar d'un lloc a un altre en funció dels seus interessos
Tony Wagner apunta que cal deixar més espai a l'experimentació i la creativitat, sobretot a partir de la secundària.
Roger Schank apunta a que els mestres deixin les lliçons i es converteixin en suports d'un aprenentatge que l'alumne ha de fer per ell mateix, buscant "fonts d'informació o l'ajuda de llibres, ordinadors o companys
I Salman Khan a que el professor que actuï només com a mentor.

(Si vols seguir llegint l'article fes clik aquí)


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada